II miejsce: Jeż i Wiewiórka

II miejsce: Czarownica i znaleziony smok Bolek

II miejsce: Przefarbowani

II miejsce: Rajfurka

II miejsce: Bajka o Trefliku

II miejsce: Bajka o Smoku Obiboku

II miejsce - Spacer po paczki

II miejsce - Bajka o Smoku, który został smakoszem

II miejsce - Opowieść o Gustawie

I miejsce - Jasne strony

Laureaci 3. edycji Bazgroła!

Okładka Papierowego Psa na 2. Targach Książki dla Dzieci w Krakowie

VIP-y fundują nagrody w Bazgrole!

Bazgrołowy komunikat

Gotowiec: Diana Karpowicz

Gotowiec: Elżbieta Kidacka

Gotowiec: Emilia Dziubak

Gotowiec: Karina Znamirowska

Gotowiec: Marta Ignerska

Gotowiec: Beata Zdęba

Gotowiec: Katarzyna Bajerowicz

Gotowiec: Jan Siwmir

Gotowiec: Anna Błaszczyk

Gotowiec: Graham Masterton

Gotowiec: Elżbieta Jędrzejewska

Gotowiec: Jakub Porada

Gotowce dla samotników

Sportowcy też czytają bajki

Historia Bazgroła

Z kim, czyli patroni, partnerzy, sponsorzy...

Gra bazgrołowa

Co zrobić?

Jury konkursu

Regulamin

REDnacz
Gra bazgrołowa
Poniżej przedstawiamy Wam oficjalną grę Ogólnopolskiego Konkursu Literacko - Plastycznego Bazgroł 2012. Niby każdą wymyśloną przez nas dotychczas grę (inne tytuły znajdziecie na Papierowym Psie) można tak nazwać - wystarczyłoby zamienić użyte w niej figurki na Bazgroła i zrobić wielki napis potwierdzający ten fakt, ale przecież nie o to chodzi. Zależało nam na wykombinowaniu czegoś nowego, bo o ile każdy konkurs promujący czytanie jest ważny, to konkurs promujący czytanie i pisanie, a na dodatek posiadający swoją oficjalną grę planszową jest jeszcze WAŻNOWATOWSIEJSZY!

PRZYGOTOWANIE DO GRY
1. Wydrukuj plansze i wytnij znajdujące się na niej żetony (linki znajdziesz poniżej).
2. Rozłóż żetony pól drogi (plansza 3) jak na opisie poniżej, zaczynając od pola Start/ meta (plansza 1), a potem naprzemiennie (pamiętając by te same kolory występowały cyklicznie po sobie) lub układając je zupełnie przypadkowo.
3. Karty zadań (plansza 2) wydrukuj w dwóch egzemplarzach i wytnij - każdy gracz ma swoją talię. Karty trzeba potasować i rozłożyć przed sobą na dwóch kupkach (na planszy poniżej pokazano jak powinny wyglądać rozłożone karty jednego gracza, w rzeczywistości tych kupek powinno być cztery - po dwie dla każdego z uczestników zabawy). Jedna z tych kupek to karty dla Ciebie druga dla Twojego rywala (Twój przeciwnik robi to samo). Oczywiście nie wolno oglądać zawartości kupek lub rozkładać je wybierając tylko odpowiadające nam karty.


ROZGRYWKA
1. Zaczyna osoba, która wyrzuci większą liczbę oczek.
2. Po przesunięciu Bazgroła o wylosowaną liczbę oczek:
- odkrywamy kartkę z naszej kupki i wykonujemy polecenie na nim zawarte jeśli kolor karty zgadza się z polem na którym stoimy (np. stoimy na polu zielonym i wylosowaliśmy kartę zieloną z dwoma plusami - poruszamy się dwa pola do przodu, lub jeśli wylosowaliśmy kartę w innym kolorze niż zielony - nie wykonujemy żadnych czynności)
- odkrywamy kartę z kupki przeznaczonej dla naszego przeciwnika, a on wykonuje polecenie na niej zawarte jeśli jej kolor nie zgadza się z kolorem pola, na którym stoi, lub nie wykonuje go, jeśli kolor karty jest taki sam jak pole, na którym stoi.
- Nie okrywamy kart jeśli stoimy na czarnym polu.
3. Po zakończeniu kolejki kartę, którą odkryliśmy dla siebie wkładamy na spód kupki kart przeznaczonych dla przeciwnika, a kartę wylosowaną dla rywala wkładamy na spód naszych kart.

ZASADY DODATKOWE
1. Jeśli chcecie przedłużyć rozgrywkę, możecie wydrukować większą liczbę plansz z żetonami drogi lub zakończyć ją po kilkukrotnym okrążeniu wszystkich pól.
2. Czarne pole może oznaczać, że karty które odkryjemy dla siebie i dla przeciwnika wykonuje tylko jedna osoba.


Jeśli nie macie kolorowej drukarki - nie ma problemu. Naszykujcie kilka kartek papieru, narysujcie na nich żetony wedle swojego projektu lub na podstawie przedstawionych wzorców i wytnijcie je.
Nie macie kostki do gry - to też nie problem! Możecie ją wykonać wedle schematu zamieszczonego poniżej. Ją też możecie wykonać bez konieczności wykonania wydruku - wystarczy kartka papieru, linijka, ołówek, nożyczki i klej!
Jeśli nie potraficie zrobić tego sami - poproście o pomoc kogoś starszego.