PRZYGOTOWANIE DO GRY
1. Wydrukuj plansze i wytnij znajdujące się na niej żetony (linki znajdziesz poniżej).
2. Rozłóż żetony pól drogi (plansza 3) jak na opisie poniżej, zaczynając od pola Start/ meta (plansza 1), a potem naprzemiennie (pamiętając by te same kolory występowały cyklicznie po sobie) lub układając je zupełnie przypadkowo.
3. Karty zadań (plansza 2) wydrukuj w dwóch egzemplarzach i wytnij - każdy gracz ma swoją talię. Karty trzeba potasować i rozłożyć przed sobą na dwóch kupkach (na planszy poniżej pokazano jak powinny wyglądać rozłożone karty jednego gracza, w rzeczywistości tych kupek powinno być cztery - po dwie dla każdego z uczestników zabawy). Jedna z tych kupek to karty dla Ciebie druga dla Twojego rywala (Twój przeciwnik robi to samo). Oczywiście nie wolno oglądać zawartości kupek lub rozkładać je wybierając tylko odpowiadające nam karty.
ROZGRYWKA
1. Zaczyna osoba, która wyrzuci większą liczbę oczek.
2. Po przesunięciu Bazgroła o wylosowaną liczbę oczek:
- odkrywamy kartkę z naszej kupki i wykonujemy polecenie na nim zawarte jeśli kolor karty zgadza się z polem na którym stoimy (np. stoimy na polu zielonym i wylosowaliśmy kartę zieloną z dwoma plusami - poruszamy się dwa pola do przodu, lub jeśli wylosowaliśmy kartę w innym kolorze niż zielony - nie wykonujemy żadnych czynności)
- odkrywamy kartę z kupki przeznaczonej dla naszego przeciwnika, a on wykonuje polecenie na niej zawarte jeśli jej kolor nie zgadza się z kolorem pola, na którym stoi, lub nie wykonuje go, jeśli kolor karty jest taki sam jak pole, na którym stoi.
- Nie okrywamy kart jeśli stoimy na czarnym polu.
3. Po zakończeniu kolejki kartę, którą odkryliśmy dla siebie wkładamy na spód kupki kart przeznaczonych dla przeciwnika, a kartę wylosowaną dla rywala wkładamy na spód naszych kart.
ZASADY DODATKOWE
1. Jeśli chcecie przedłużyć rozgrywkę, możecie wydrukować większą liczbę plansz z żetonami drogi lub zakończyć ją po kilkukrotnym okrążeniu wszystkich pól.
2. Czarne pole może oznaczać, że karty które odkryjemy dla siebie i dla przeciwnika wykonuje tylko jedna osoba.
Jeśli nie macie kolorowej drukarki - nie ma problemu. Naszykujcie kilka kartek papieru, narysujcie na nich żetony wedle swojego projektu lub na podstawie przedstawionych wzorców i wytnijcie je.
Nie macie kostki do gry - to też nie problem! Możecie ją wykonać wedle schematu zamieszczonego poniżej. Ją też możecie wykonać bez konieczności wykonania wydruku - wystarczy kartka papieru, linijka, ołówek, nożyczki i klej!
Jeśli nie potraficie zrobić tego sami - poproście o pomoc kogoś starszego.

