Od długiego czasu korzystam z Google Analytics. Od długiego czasu zamierzałam doszkolić się w zakresie AdWords. Nagle zostałam rzucona na głęboką wodę, ponieważ zmieniłam pracę i mamy podwykonawcę, którego mam kontrolować, a który robi nam AdWordsy. Fajnie, bo od razu w praktyce zaczęłam działać, ale co z tego, skoro klikałam na ślepo próbując do czegoś dojść. Metodą prób i błędów mi się udawało, ale to nie było dla mnie wystarczające. Jako, że zajmuje się marketingiem i temat bardzo mnie interesuje, doszłam do wniosku, że czas mu się głębiej przyjrzeć.
Poza tym, że zapisałam się do Akademii Google, sięgnęłam także po dzisiaj opisywaną książkę. Przygotowuje ona do kursów organizowanych przez Google właśnie. Teoretycznie przedstawia to, co znajdziemy w kursie, jednak podchodzi do czytającego jak do kursanta, który chce poznać smaczki. Dlatego materiał przerabiam równolegle. Raz, że kurs w Google jest tylko po angielsku i chociaż język ten znam bardzo dobrze, to jednak sporo zwrotów związanych z Google Analytics czy AdWords to dla mnie nowości i znacznie łatwiej mi ogarnąć temat i wszelkie działania, właśnie wtedy, kiedy kurs śledzę równolegle z książką. Do tego autorzy wiedzą co spędza sen z powiek kursantom i z czym mają problem, więc dają wskazówki i wytłuszczają to, na czym powinno się skupić.
Książka to przecudowny zbiór konkretnej wiedzy. Nie spodziewałam się, że będzie to tak skondensowana dawka materiału przedstawionego w tak przystępnej formie. Tego typu materiały często są kompletnie niezrozumiałe i zaserwowane tak, że czytający się gubi. W tym przypadku wszystko jest tak klarowne, że myślę, iż byłabym wstanie podejść do egzaminu opierając się jedynie na tej książce i bez problemu bym zdała.
Przystępnie zaprezentowany materiał, aktualna, rzeczywiście wykorzystywana wiedza a to wszystko w świetnej oprawie. To nie jest książka wypełniona obrazkami, czy nie wiadomo jaką prezentacją wizualną. To książka, której prezentacja graficzna jest minimlistyczna, dzięki czemu odbiór przedstawianego tekstu jest znacznie lepszy.
Czy polecam? Wątpicie jeszcze, że tak? Książka jest fenomenalna i polecam serdecznie każdemu, kto chce nauczyć się podstaw Google Analytics i zapoznać się z Google AdWords. Z tym tytułem zdobędziecie pożądaną wiedzę, która pozwoli Wam \”płynnie\” wykorzystywać oba narzędzia. W tej cenie zdobędziecie wszelkie kompetencje, żeby nie czuć się już zagubionym i samemu analizować statystyki Waszych stron internetowych, a także konfigurować, optymalizować i weryfikować reklamy AdWords. Polecam, ponieważ wierzę, że się nie zawiedziecie na tym tytule.
Paulina Chmielewska