Z odpowiedzią na to, czym big data tak naprawdę jest i w jaki sposób można pod tym kątem automatyzować marketing, przychodzi Grzegorz Błażewicz. Autor dostarcza najaktualniejszej wiedzy na ten temat mówiąc prosto i tłumacząc wszelkie zjawiska.
W pierwszej części książka tłumaczy czym w dzisiejszych czasach jest marketer oraz marketing – w jaki sposób oba pojęcia uległy transformacji i co w dzisiejszych czasach oznaczają, pokazuje znaczenie rewolucji Big Data, jaki jest profil nowego konsumenta, marketera oraz sprzedawcy.
W drugiej części poznajemy zmiany jakie wprowadza marketing automation względem znanej do tej pory definicji marketingu.
W trzeciej części autor przekazuje rady dotyczące tworzenia profilu kupującego, monitorowania i zarządzania kontaktami poprzez CRM, pozyskiwania leadów, marketingu poprzez e-mail i wielu innych, nowoczesnych form prowadzenia marketingu.
Rewolucja z marketing automation. Jak wykorzystać potencjał Big Data to książka, która jest innowacją na rynku a jednocześnie w prosty i przystępny sposób buduje wiedzę o Marketing Automation, dlatego będzie idealnym rozwiązaniem zarówno dla osób początkujących, jak i zaawansowanych. Aby zrozumieć ten tytuł i wiedzę w nim zawartą, nie potrzeba rozległej wiedzy marketingowej. Autor pisze w tak przystępny sposób, że wiedza zawarta w jego publikacji trafi do każdego, kto jest zainteresowany tematem marketing automation.
Uważam, że jest to ciekawa i bardzo wartościowa pozycja dotycząca współczesnego marketingu, która uzupełnia polski księgozbiór nowoczesnej literatury przedmiotu. Brakuje takich pozycji na rynku, dlatego bardzo się cieszę, że Pan Grzegorz Błażewicz postanowił dodać co nieco od siebie i pozwolił zdobyć dodatkową, acz niesamowicie przydatną i ważną wiedzę marketingową.