Już jakiś czas temu stałam się miłośniczką gier z serii ?Smart Games?. Są idealną alternatywą do gier komputerowych czy oglądania bajek. To kreatywne, wciągające zadania, które dziecko może wykonać w pojedynkę. Przy każdym kolejnym mu się jednak nieco nagłówkować.
Cel i fabuła
Rycerz pragnie dotrzeć do uwięzionej w wieży królewny. Czy przestrzegając kilku prostych zasad uda ci się mu w tym pomóc?
Strona wizualna
Elementy gry są drewniane i przyjazne najmłodszym graczom. Zostały pomalowane na ładne kolory. Książeczka z zadaniami jest kolorowa i jasno przestawia co trzeba zrobić. Jedyną rzeczą, którą dziecko miałoby szansę popsuć jest karteczka z polską instrukcją.
Przygotowanie gry
Na twardym podłożu stawiamy podstawkę. Wybieramy zadanie o odpowiednim dla dziecka poziomie trudności i ustawiamy klocki tak jak wskazuje obrazek. Pozostałe elementy odkładamy na bok, tak, żeby nie przeszkadzały w zabawie.
Przebieg rozgrywki
Zadaniem graczy jest doprowadzenie rycerza do królewny. Ten jednak nie może się poruszyć dopóki konstrukcja z klocków nie będzie stabilna. Ułożona droga musi prowadzić bezpośrednio od rycerza do królewny (nie może być górek i dołków, chyba, że połączonych schodami). Należy używać wyłącznie klocków pokazanych na górze strony z zagadką.
Wrażenia
Gra skierowana jest do dzieci powyżej czwartego roku życia. Myślę jednak, że z takimi maluchami będzie trzeba nieco nad nią posiedzieć, zanim dojdą do prawidłowego rozwiązania nawet najprostszych zadań. Samodzielnie grać będą mogły dopiero dzieci w wieku wczesnoszkolnym. Gra nie jest prosta, wymaga kreatywnego myślenia i odrobiny wyobraźni.
Podsumowanie
Tytuł Kamelot Jr (zresztą jak i pozostałe gry z serii) to doskonała inwestycja. Mimo że w książeczce jest tylko 48 zadań, to rozgrywka szybko się nie znudzi. Jest przemyślana, wymagająca i rozwija u dziecka niejedną umiejętność. Polecam! Uważam, że każdy maluch powinien mieć w domu któryś tytuł z serii Smart Games.
Wiktoria Aleksandrowicz
Dziękuję!