\”Trumps\” to gra karciana z serii Shuffle, w której rozgrywkę można prowadzić na kilka, różnych sposobów. Jest to zaledwie jedna z licznych propozycji, jakie oferuje wydawnictwo.
Wiek: 6+
Liczba graczy: 2+
Czas rozgrywki: ok. 15 minut
Cel i fabuła gry
Rozgrywka jest prosta. W jednym z wypadków przypomina nieco bardziej rozbudowaną, znaną wszystkim doskonale wojnę, w której wygrywa gracz pozbawiający przeciwnika kart. W drugim wariancie natomiast wygrywa osoba, której uda się uzbierać najwięcej kwartetów tak samo oznaczonych kart. Wszystko to natomiast dzieje się na tle szybkich motorów i tuningowanych aut.
Strona wizualna
Konwencja gry spodoba się miłośnikom motoryzacji. W zestawie otrzymujemy dwie talie kart – jedna to motocykle, druga samochody. Wszystko to szczelnie zamknięte w plastikowym pudełku. Kolorowe zdjęcia umilają rozgrywkę. Niewielkie rozmiary gry ułatwiają jej transport i sprawiają, że będzie idealnym wyborem do zabrania na wszelkiego rodzaju wyjazdy czy nawet dalekie wakacje.
Przygotowanie gry
Wariant I – Kwartet
Przygotowanie gry zależne jest od liczby graczy. Dla dwóch osób rozdaje się po sześć kart, resztę zostawiając w zakrytym stosie. Dla większej ilości rozdaje się wszystkie karty, natomiast jeśli wyjdzie nieparzysta liczba, ostatnią odkłada się na bok.
Wariant II – Trumps
Rozdaje się wszystkie karty – do wyboru, z jednej lub z dwóch talii.
Przebieg rozgrywki
Wariant I – Kwartet
Gracze naprzemiennie pytają o daną kartę wybranego przeciwnika. Jeżeli posiada tak oznaczoną kartę, musi ją oddać proszącemu, a osoba dalej kontynuuje pytanie. Jej tura kończy się w momencie gdy nie trafi. Wówczas zaczyna następny gracz (lub w wariancie dwuosobowym przed przekazaniem tury dobiera kartę). W momencie gdy jeden z graczy posiada cztery karty z tą samą literą, wykłada je na stół. Wygrywa osoba z największą ilością stosików.
Wariant II – Trumps
Rozpoczyna się wojna. Gracz, który zaczyna, wybiera jedną ze statystyk pojazdu na swojej wierzchniej karcie, po czym wykłada ją na stół, a pozostali gracze dokładają swoje. Karta z najlepszą statystyką zwycięża pozostałe. Osoba, która zwycięży zabiera karty i dokłada je na koniec swojej talii. Teraz ona rozpoczyna kolejkę.
Istnieje również możliwość grania z aplikacją na urządzenia mobilne, która dodatkowo wzbogaca rozgrywkę.
Podsumowanie
\”Trumps\” w wersji samochodowo-motocyklowej to ciekawa gra dla chłopców w wieku mniej więcej szkoły podstawowej. Najlepiej również gdy w rozgrywce może wziąć udział więcej niż dwóch graczy – w innym wypadku raczej szybko się znudzi. Jej zdecydowanymi zaletami są wielkość pudełka (można wszędzie ze sobą zabrać) oraz cena. Gra stanowi miłą odmianę od karcianej wojny czy zwykłego Piotrusia.
Wiktoria Aleksandrowicz