Album zbiera wszystkie informacje o serii gier Wiedźmin, nawiązując również do ich książkowych odpowiedników. Tłumaczy pojęcia, przedstawia świat i wszelakie potwory, które po nim grasują, a wreszcie pomaga nam zrozumieć tajniki egzystencji Wiedźminów. Informacjom towarzyszą przepiękne ilustracje, urozmaicające lekturę i wzmagające zainteresowanie grami.
Zacznijmy od tego, że takich książek jest dość mało. Istnieją przewodniki po planach filmowych lub zbiory tekstów dotyczących jakichś elementów w książkach. Istnieją też poradniki z radami, co i jak zrobić, by przejść grę. Ta jednak to coś zupełnie innego. Pod pięknie wykonaną okładką, znajduje się równie niesamowite wnętrze. Przepiękne ilustracje i bogate w informacje teksty to dwa elementy, dla których warto kupić tę pozycję.
Grafika jest po prostu fenomenalna. Dawno nie widziałam tak dokładnie wykonanych ilustracji do jakiegokolwiek albumu. Przedstawiają one nie tylko mordercze stworzenia i postaci z gry, ale również liczne krajobrazy i miejsca akcji. Dostajemy lepszy widok na broń dostępną w grze i dokładny opis, która do czego się nadaje.
Teksty porażają mnogością informacji. Możemy poznać tajniki polityki wiedźmińskiego świata, szczegółową geografię, ciekawostki kulturalne. Znajdziemy też dokładne charakterystyki wszelkich bestii i wielu postaci, dowiemy się więcej o samym Geralcie i jego kompanach.
Świetną rzeczą jest płynne połączenie świata książkowego i komputerowego. Informacje się ze sobą zgrabnie przeplatają, dzięki czemu czytelnik dostaje pełny widok na rzeczywistość wiedźminów.
Wiedźmin. Kompendium o świecie gier to pozycja niepowtarzalna, którą każdy fan serii gier powinien mieć w swojej biblioteczce. Czekałam z recenzją do momentu, gdy dotrę do trzeciej z gier, by sprawdzić, czy książka dalej pozostaje wierna komputerowemu światowi i nie zawiodłam się. Gorąco polecam ją każdemu, kogo fascynuje choć trochę wiedźmiński świat i z uwielbieniem wspomina rozgrywkę.